måndag 16 mars 2009

Nyckelbensbrott

Jag bröt nyckelbenet för drygt 2 veckor sedan då jag åkte snowracer med barnen.
Det var ren otur, men det ställer till mycket problem både för mig och min familj.
Jag som inte tycker om att vara en belastning utan vill göra rätt för mig i alla lägen har därför ökat belastningen i takt med att axeln har tillåtit det.

Tyvärr verkar det som att det som inte fick hända har hänt nu.
Jag är inte helt säker, men jag tror att nyckelbenet är av igen.
Jag lyfte Alice igår flera gånger högt över huvudet och det gjorde så ont, men hon tyckte att det var roligt och jag hoppades att det skulle bli en bra bild då hon stack ut huvudet genom taket på en igloo i Badhusparken.

På kvällen efter att jag dammsugit fick jag plötligt så ont att jag inte kunde borsta barnens tänder. Jag blev orolig och vilade resten av kvällen och bestämde mig för att ta det lugnt och vila armen idag, men jag känner hur det klickar i axeln och det känns som att armen är lös igen.
Tur nog gör det inte lika ont som då den gick av första gången. Det var fruktansvärt och höll i sig i 2 veckor. Med det i minnet borde jag kanske ha tagit det lugnt som alla säger, men jag vill som sagt göra rätt för mig och tycker inte om medlidande för länge.

Jag ska avvakta och se om det blir bättre. Egentligen skulle jag vilja ringa och fråga en läkare, men jag tror inte de uppskattar det. Jag ringde första veckan för att fråga om det verkligen var normalt att ha så ont och läkaren lät mest less även om han var osäker. Jag väntar några dagar, så blir det säkert bättre. Jag ska låta bli att bära barnen istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar