tisdag 19 maj 2009

Annica kommer att bli galen!!

Jag har precis pratat med Acers kundtjänst.
Vår bärbara dator är trasig. Höljet på locket har spruckit vid gångjärnet, så den går snart inte stänga utan att knäcka locket.

Han kunde inte garantera att det gick på garantin. De kunde anse att det var orsakat av yttre påverkan.
Jag ska ta kort på sprickan innan jag skickar den, så jag har bevis på att det inte finns någon åverkan på locket.

Det som kommer göra Annica galen är tiden det tar. Verkstan ligger i Tyskland och förutom ca 3 dagars transport i vardera riktningen tar de 2 veckor på sig att laga den. Anser de att det inte är ett garantiärende tar det ännu längre tid. Då ska de skicka en offert på reparationen som ska skrivas under av oss och skickas tillbaka innan de ens börjar.

Jag ser en månad utan dator framför mig...

4 kommentarer:

  1. Annica blir mest arg över att det kanske inte går på garantin. Vad då yttre påverkan?

    Sen gillar jag inte så luddiga svar. Svart på vitt ska det vara.

    Jag kan blogga från Joakims dator. Han kommer dock att bli galen av att ha mig på sitt rum i tid och otid.

    Okej när jag tänker blir jag nog rätt arg här. En månad?!

    SvaraRadera
  2. Men det finns nog mycket tid för Magnus att vara VD. Han kommer ju att ha en lyxfru som tar hand om honom/barnen/hemmet på heltid när det inte finns dator spm kräver sin tid.

    Nu inte sagt att A försummar M/barn/hem så tolka mig rätt.

    Och det biter kanske mer när M ringer till datorleverantören och presenterar sig som VD?!

    Äh, nu spårar jag ur. Åter till middag som ska lagas och barn som ska tas hand om (sånt man hinner med mellan allt bloggläsande) :o)

    /Martina

    /Martina

    SvaraRadera
  3. jag har en acer som det blev samma fel på. Pappa visste om det och mannen skruvade. Så om de säger att det inte går på garantin så skicka hit den, jag lova att det tar mindre än en månad. ;)
    Tydligen så är det gångjärnen som "skruvar åt sig" och böjer på hela skärmen. Fortsätter man så kan man knippsa av så skärmen går sönder.
    Nu är det ju mannen som kan detta så om du har frågor maila mig så ska jag kolla med honom.
    karin.hansen81@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Annica: Jag ser en helg med säkerhetskopiering, filöverföringar och installationer..

    Martina: Jag kanske ska prova den approachen och se om det går snabbare.. :) Det där med lyxhustru lät intressant...

    Karin: Jag förväntar mig att det ska gå på garantin, men jag ska ha er i åtanke om de krånglar. Det är helt klart ett oväntat problem.

    SvaraRadera