måndag 5 juli 2010

Arg på tandläkaren

I februari lossnade en bit av en tand, så jag fick laga den för en massa pengar.
Det var in mot nerven, så det gjorde ont även efteråt, men jag tänkte att det kanske var normalt.
Det kändes väldigt trångt mot den närmaste tanden och ibland kändes det som att det klickade i tanden när jag tuggade tuggummi, men det skulle inte vara någon fara.

I juni var det fortfarande svårt att tugga, så jag ringde och hoppades att det var garanti i åtminstone ett år. När jag kom på undersökning visade det sig att lagningen var lös, men det fanns ingen garanti. Jag fick alltså göra om lagningen och betala den på nytt idag.

Jag gjorde samtidigt en ny lagning, så jag var bedövad i halva munnen när jag gick därifrån. När jag fikade efteråt kände jag att det krasade till i munnen, men eftersom jag var så bedövad kände jag inget speciellt och tänkte att det kanske var något annat. Efter lunch var bedövningen borta, så när jag skulle tugga tuggummi ilade det till rejält i den nya lagningen. När jag kände efter insåg jag att den nya lagningen var borta...

Både i februari och idag tyckte jag att tandsköterskan var väldigt snabba när de la första fyllningen och verkade okoncentrerade. Nu har båda de lagningarna lossnat. Jag får betala och kan inte bevisa något, men om de inte gör den här nya lagningen gratis kommer jag anmäla dem till Allmänna reklamationsnämnden. Jag överväger allvarligt att byta tandläkare. Det kostar pengar, tid och gör ont helt i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar