tisdag 29 juni 2010

Ostfrågan

Jag har vabbat med Alice och Simon den här veckan.
Det har varit jättemysigt med långa sovmornar och ingen stress. Idag lät det annorlunda när de såg mig också. "Min älskade pappa" och "PAPPA! Du är hemma!" Jag var ju på fotboll igår när de somnade.

Vi har även börjat med en ny lek vid matbordet- Ostfrågan.
En av fröknarna på dagis har börjat med att rulla ihop en ostskiva och sedan får barnen välja om de vill ha en lätt eller svår fråga om djur. När de svarar rätt får de ostrullen.
Vi började med leken igår och höll på i säkert 45 minuter. Barnen tycker att det är jätteroligt samtidigt som de lär sig nya saker. De vill inte ha ostrullen direkt, utan vill ha nya frågor istället.
Vi fortsatte idag, så nu börjar det bli svårt att hitta på nya frågor, men då får vi byta ämne.

Jag har verkligen världens underbaraste barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar