måndag 28 juni 2010

Unika bilder

Jag fick en känsla att jag skulle filma en hörnan och det var vid helt rätt tillfälle.
ÖFK hade dominerat hela första halvlek och till slut gör Bobbo Solander 1-0 på nick.
Tyvärr fungerar inte överföringen vare sig från telefonen eller nu då jag lagt in den i datorn, så jag kan inte visa den.

Jag har gnällt mycket på ÖFK den här säsongen, men ikväll var det totalt överlägsna i 60 min.
Jag insåg nämligen i den 60:e minuten att det var första gången Sirius fick ta emot bollen i anfall och kunde spela tillbaka till en rättvänd mittfältare utan press.

ÖFK inledde med diciplinerat positionsspel och ökade sedan trycket från 13:e minuten och börjde bryta mönstren. Sirius fick nöja sig med att rulla i backlinjen och försvara sig mot ÖFK´s anfall från alla håll. De lyckades stå emot i 35 minuter innan Bobbos nick på hörna, men det fanns bud på mer.
I hockey brukar man prata om att de bara behöver spola isen på ena sidan när någon dominerat fullständigt. Ikväll var det spel på en planhalva hela första halvlek.

I halvtid slog vädret hastigt om till åska med hällregn och kraftiga vindar. ÖFK höll spelet upp fram till just 60:e minuten, sedan tog Sirius över och den kraftiga motvinden märktes tydligt. Utsparkarna fastnade i luften och vände nästan baklänges. Det blev inte bättre av att domaren delade ut en hel kortlek till ÖFK och TVÅ utvisningar. Jag tänkte ge honom en peng när han gick ut om inte mutorna räckte, men jag ångrade mig. Såna dumheter får andra hålla på med.

Matchen slutade 1-0 och alla förtjänar beröm ikväll. Roligt att se när alla offrar sig och sliter, framförallt att de anstränger sig att slå bra passningar, hålla kvar bollen i spel och inte bara slå bort bollen när den kommer. Bästa ÖFK-matchen jag sett på mycket länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar